Yiannis-Koutrikas_studio
Yiannis-Koutrikas_painting-close-up2
Yiannis-Koutrikas_studio7
Yiannis-Koutrikas_painting-close-up
Yiannis-Koutrikas_studio3
Yiannis-Koutrikas_studio5
Yiannis-Koutrikas_studio6
Yiannis-Koutrikas_studio4
Koutrikas_detail
Koutrikas - painting detail
Koutrikas - eyes- detail
Yannis Koutrikas_detail eyes
Yannis Koutrikas_detail hands

Γιάννης Κούτρικας

Βιογραφικό Γιάννης Κούτρικας

Ο Γιάννης Κούτρικας γεννήθηκε στην Καλαμάτα το 1954. Από το 1966 έως και το 1978 έζησε στο Σικάγο των ΗΠΑ όπου και σπούδασε Βιολογία στο University of Illinois.

Σπούδασε ζωγραφική στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών (1982- 1987), κοντά στον Δ. Μυταρά . Με την αποφοίτησή του έλαβε την υποτροφία του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών (Ι.Κ.Υ) για την Ecole Nationale Superieure des Beaux-Arts στο Παρίσι. Μαθήτευσε επίσης για μία επταετία κοντά στον Γιάννη Τσαρούχη και για ένα μικρό χρονικό διάστημα κοντά στον Δ. Περδικίδη. Θεματικά κινείται στο χώρο του τοπίου και των ανθρωποκεντρικών συνθέσεων, με εξπρεσιονιστική διάθεση.

Έχει παρουσιάσει τα έργα του σε ατομικές («Υδροχόος», 1982∙ «Ζυγός», 1985, 1986∙ Γκαλερί «Κ7», Θεσσαλονίκη, 1988∙ «Αντήνωρ», 1989∙ «Χρυσόθεμις», 1990∙ «Titanium», 1993∙«Έρσης», 1995 κ.α.) και έχει πάρει μέρος σε ομαδικές εκθέσεις ( «Υδροχόος», 1982∙ «Αντήνωρ», 1990∙ Πινακοθήκη Δήμου Ρόδου,1994∙ Πινακοθήκη Δήμου Πατρέων, 1994∙ «Έρσης», 1997∙ «Μετόπη», 1997 κ.α.).

Έργα του βρίσκονται στη Π.Δ. Ρόδου, Πατρέων κ.α.

Είναι μέλος του ΕΕΤΕ.

(Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών, Εκδοτικός Οίκος «Μέλισσα», Τόμος 2, σελ. 317)

Έργα

Κριτικές- Δημοσιεύσεις

Μάνος Στεφανίδης

Ζωγράφος εξαιρετικών τεχνικών δυνατοτήτων, με έφεση στη μνημειακή φόρμα και την ηθογραφική ή θρησκευτική θεματολογία. Κύριες αναφορές του ο Γ. Ιακωβίδης, ο Σπ. Βικάτος αλλά και ο Lovis Corinth. Με τέτοιο ιστορικό οπλοστάσιο, η περίπτωση του Κούτρικα καθίσταται εξαιρετικά ενδιαφέρουσα. Πόσο μάλλον, που προσφέρει δουλειά για τους ιστορικούς του μέλλοντος.

Ο Κούτρικας, ζωγράφος του βλέμματος, γνωρίζει πως ό,τι κοιτάζουμε πεθαίνει. Διαθέτουμε την τελεσίδικη ιδιότητα της Μέδουσας. Γι’ αυτό και η τέχνη καθίσταται ένας βασανιστικά γλυκόπικρος, τρυφερά οξύς σχολιασμός αυτού του θανάτου. Δηλαδή του θανάτου μας.

(Ελληνομουσείον, Επτά αιώνες Ελληνικής ζωγραφικής, Τόμος Θ, σελ. 28, εκδόσεις ΕΤ)

Φωτογραφίες Γιάννη Κούτρικα: © Φώτης Κ. Σωτηρόπουλος, all rights reserved