BettyTsigarida_painting
BettyTsigarida_studio
BettyTsigarida_studio2
BettyTsigarida_studio3
BettyTsigarida_painting2
BettyTsigarida_detail

Μπέττυ Τσιγαρίδα

Βιογραφικό Μπέττυ Τσιγαρίδα

Γεννήθηκε στην Θεσσαλονίκη.

Η Μπέττυ Τσιγαρίδα σπούδασε ζωγραφική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών στην Αθήνα (1982 – 1987) με  δασκάλους τον Δημήτρη Μυταρά (1982-1983) και  τον Ηλία Δεκουλάκο (1983-1987). Από τον Ηλία Δεκουλάκο διδάχτηκε την τεχνική του αερογράφου.

Την ίδια περίοδο παρακολούθησε επίσης μαθήματα γλυπτικής (1985-1987) με δάσκαλο τον Θύμιο Πανουργιά.

Έχει παρουσιάσει τα έργα της σε ατομικές («Πνευματικό κέντρο Λειβαδιάς», 1989∙ «Αλατζά Ιμαρέτ», Θεσσαλονίκη 1985 ∙  «Γκαλερί της  Έρσης»,  Αθήνα 2001 ) και έχει πάρει μέρος σε ομαδικές εκθέσεις.

Έργα της βρίσκονται σε ιδιωτικές και δημόσιες συλλογές.

Είναι μέλος του ΕΕΤΕ.

Έργα

Ο Αερογράφος:

Στη συγκεκριμένη τεχνική, ο/η καλλιτέχνης αντί πινέλου χρησιμοποιεί τον αερογράφο. Μέσω κομπρεσέρ και σωλήνα συνδεδεμένου με τον αερογράφο, διοχετεύεται πεπιεσμένος αέρας ο οποίος  «ψεκάζει» ή «γράφει» το χρώμα στην εκάστοτε επιφάνεια (μουσαμάς, ξύλο κλπ.).

Το χρώμα διοχετεύεται στον αερογράφο από το δοχείο χρώματος και συνεχίζει σε μπεκ για να καταλήξει στη βελόνα στην άκρη του αερογράφου. Όσο πιο μυτερή η βελόνα τόσο πιο λεπτή και η γραμμή που θα γράψει ο αερογράφος.  Όσο μικρότερο σε διάμετρο το μπεκ, θα ψεκάσει και λιγότερο χρώμα. Η τεχνική αυτή δίνει τη δυνατότητα για τη δημιουργία φωτορεαλιστικών έργων υψηλής σχεδιαστικής ακρίβειας, λεπτομερών φωτοσκιάσεων και εξαιρετικά λεπτής υφής.

Κριτικές

Μπία Παπαδοπούλου, ιστορικός τέχνης

Η Τσιγαρίδα κινείται στα πλαίσια του φωτογραφικού ρεαλισμού αντλώντας την έμπνευση της από τον πραγματικό κόσμο στον οποίο εστιάζεται συχνά με ποιητική αποσπασματική ματιά. Ένα καρφί βυθισμένο στην γη, ένα κουπί βάρκας που δημιουργεί φυσαλίδες στην θάλασσα ή ένα σκοινί εμπρός από ένα τοίχο γεμάτο αφηρημένες ματιέρες έλκουν ισότιμα την προσοχή της όσο ένα άδειο δωμάτιο ή μια υπαίθρια σκηνή δράσης. Η καλλιτέχνης δίνει έμφαση στην τεχνική αρτιότητα και επιχειρεί με απόλυτη πιστότητα στην λεπτομέρεια να αποδώσει τα συναισθήματα που της προκάλεσε ο αρχικός εξωτερικός ερεθισμός.